Výprava do Irské země byla pro mne obrovská výzva. Vždy jsem si přál mít svatební video se záběry na pláži u moře a poznat svatební zvyky jiných kultůr.
 Když mi nevěsta Martinka asi s ročním předstihem zavolala, že chce abych jí zaznamenal svatební den, byl jsem velice nadšen a netrpělivě očekával sdělení detailů. Několik měsíců před svatebním dnem jsme si často volali a řešili cestu, harmonogram a zvyky. Do dnes mi zní v uších věta "René přiletíte do Dublinu pujčíte si auto a přijedete za námi do Rosscarbery ve West Cork"  Při uvědomění, že v Irsku se jezdí vlevo a cesta z Dublinu do West Corku je cca 350km mě veškerý úsměv přešel :-). Ve dvou se to lépe táhne, tak jsem uznal za vhodné, aby se mnou jela má manželka Petra. Pár svateb se mnou již absolvovala jako secundární kameraman a navíc její angličtina je mnohem využitelnější.
 Když jsme začali balit zavazadla, nachystali kamery a příslušenství - slidery, stabilizátory atd. zjistili jsme, že nám nezbývá mnoho místa na osobní věci a oblečení. No a když si manželka nemohla vzít vše co si přála, to mě opravdu nepochválila :-).

Odlétali jsme z Prahy v pátek odpoledne. Dublin je krásné město s velkým, ale přesto přehledným letištěm. Po příletu jsem si hned ověřil tvrzení, že Irové jsou naprosto úžasní, ochotní lidé. Při hledání Rental Cars jsem oslovil mladíka uklízejícího před budovou, jeho reakce mě tedy překvapila. Zahodil koště, chytl mě za ruku a téměř nás dovedl až k přepážce autopujčovny.
Dublin

Airport Dublin

003 Airport Dublin m.jpg
Martina nam napsala seznam dálničních exitů, navigačních bodů a s pomocí podrobné mapy naše cesta proběhla celkem bez potíží.
Když jsem poprvé usedl do půjčeného vozu na opačnou stranu a uviděl tříproudové kruhové objezdy nebylo mi do zpěvu :-). Po pár km jsem si relativně zvykl. Cesty byly výborně značeny a s pomocí mého navigátora manželky Peti jsme zdárně putovali k cíli. Do Rosscarbery jsme přijeli něco málo po půlnoci. V krásném hotelu Celtic Ross Hotel, kde se bude odehrávat i svatební den nás očekávali dnes už manželé Martina a Tim. Ubytovali nás ve velmi příjemném apartmá. Ihned jsme padli do lůžek. :-).
Rosscarbery

Celtic Ross

Pláž

Svatební přípravy začaly v sobotu ráno cca v 9h. Nevěsta nám sdělila vsé představy a plány a my se s nadšením pustli do práce. Už při přípravách jsem začal pociťovat zcela jinou atmosféru oproti českým svatbám. Veškeré dění prolínaly emoce, objetí a slzyčky štěstí. Téměř vůbec jsem nepociťoval okolní stres, či nějaké napětí. Samozřejmě, že u mě ano :-), jelikož má zodpovědnost odvést co nejlepší práci, zde dvojnásob, navozuje určité napětí. V době příprav Martina napsala svému nastávajícímu muži psaní s dárečkem. S kamerou jsme Tima přepadli a zásilku předali. Celou situaci jsem natáčel a zde jsem poznal, že Tim je naprosto pohodový a úpřimný člověk. Se svým svědkem byli při oblékání samá legrácka.
  Luxusní apartmá, nádherné šaty a spousta krásných slečen vytvářely pohádkovou scénu.
036 Při práci 1.jpg
040 Při práci 5.jpg
047 Při práci 012.jpg
Očekávali jsme příchod Tima a jeho první shlédnutí nevěsty Marti. Tim naprosto úpřimně projevil svůj úžas a dojetí, nedivím se mu, Martina byla opravdu krásná a myslím, že my všichni přihlížející - já, Peťa i fotograf Cornel jsme měli co dělat, abychom tuto krásnou emoční scénu "ustáli".
Úžasné...

050 Při práci s Kornel.jpg
Svatební obřad se odehrával v nedalekém stylovém kostelíčku. Asi hodinový obřad byl díky usměvavému oddávajícímu velmi zábavný. Interiéry a hudební doprovody umocňovaly Irkou atmosféru. Zde jsme s manželkou Petrou natáčeli nejdůležitější situace na dvě kamery.
Camera 2

Po obřadu jsme se vydali na inscenované natáčení k nedaleké pláži. Ihned se mi jevily všechny možné scény a snažil jsem je zrealizovat. Novomanželé  byli úžasní a ochotni si smočit nožky v oceánu. V zápalu natáčení jsem si při pokleku díky přicházející vlně pěkně namočil zadnici. Na fotografii je vidět, že jsem Marťu a Timka velmi pobavil :-).
044 Při práci 9.jpg
:-)

049 Při práci s Kornel 2.jpg
Jelikož v Irsku je velmi proměnlivé počasí, naše tvoření nám pomalu přerušil přicházející deštík. Ovšem záběrů jsme stihli poměrně dost, tak jsme se přesunuli na pokračování svatebního veselí do hotelu. Musím zde zmínit i fotografa Cornel. Naprosto perfektně jsme si "sedli" a teamově doplňovali. Byl tak ochotný a Peťu upozorňoval co bude následovat, jelikož znál místní zvyklosti.
 Všichni hosté usedli k nádherné svatební tabuli a očekávali příchod novomanželů, kteří měli zaslouženou chvilku jenom pro sebe. Jakmile vešli do sálu, všichni hosté úpřimně tleskali a vítali tuto nádhernou dvojici. Následovaly úžasné proslovy přimo od srdíčka. Už jsem pociťoval značnou únavu po celém dni koukání do hledáčku kamery a rychlých reakcí na expoziční časy,iso, clony, navíc mi začlo docházet místo na kartě určené pro tyto proslovy :-). Musel jsem najít okamžik, kdy kartu vyměnit, aby nic neuniklo. Ale jinak řečeno, další obrovský zážitek, když už jsem myslel, že mě nic nepřekvapí.
Následoval téměř pětichodový pozdní oběd, projekce pro novomanžele a první taneček . O hudební zábavu se postarala akční kapela s mnoha členy a kvalitním nasvícením. Akční hosté plně zaplnili taneční parket a společně s novomanžely se bavili až do rána...

Pohled z hotelu

V neděli nás čekala večerní párty nejbližších hostů. Ráno bylo velice poklidné a prosluněné, tak jsem se vydali na malý výlet po okolí. Neprve jsme zavítali do zdejšího městečka Rosscarbery. Nádherné barevné stavení byly přímo úchvatné.
021 Městečko 5 m.jpg
022 Městečko 6 m.jpg
023 Městečko m.jpg
Další výprava byla na nedaleké útesy a přírodní krásy Irské země. Ovšem když jsem viděl místní cesty, povrchem velmi kvalitní, jen na naše poměry poněkud úzké, o vedlejších ani nemluvě :-). Často se mi stalo, že jsme se vraceli k vozu a já sedal na místo spolujezdce na levou stranu :-).
011 Cestování m.jpg
Cesta k zátoce

027 Na pláži m.jpg
Příroda je opravdu úchvatná i počasí nám přálo.
014 Krajinka 4 m.jpg
016 Krajinka m.jpg
008 Na molu 2 m.jpg
Večer jsme pořídili ještě pár záběrů, rozloučili se s novomanžely, ostatními hosty a šup do lůžek vychutnat si poslední noc v krásném prostředí hotelu v městečku Rosscarbery. Pondělní ráno jsme odjížděli v 5h ráno. Hotel ještě spal, jen postarší člověk uklízel vstupní halu. Když viděl, že se loučíme, na nic nečekal a utíkal nám připravit snídani na cestu. Nabalil nám pytlíčky a doprovodil k našemu vozu. Rychle jsme se vydali na cestu, abychom včas vrátili vůz a ve 13h odletěli zpět do Česka. panovaly určité obavy zda nás nepotká něco nepříjemného během daleké cesty zpět. Irové jsou opravdu slušní lidé a v provozu velmi ohleduplní. Občas jsem se musel krotit já, jelikož v Irsku je na dálnicí povolená 120km/h. Na letiště jsme dle úmluvy natankovali plnou nádrž a v pořádku vrátili vozidlo zpět do Rental Cars. Rychlé odbavení a už sedíme v letadle. Oddychli jsme si, že vše proběhlo celkem skvěle a já se těšil jak se pustím do editace pořízených záběrů. Celkové zhodnocení je, že to byly 4 dny plné napětí a shonu, ale i emocí a zážitku. Vše jsem si ovšem vychutnal v klidu až ve střižně. Jsem velmi rád za tuto příležitost a za to, že jsem mohl poznat spoustu skvělých lidí. Často vzpomínám a vzpomínat budu :-).

Zde je výsledek naší výpravy do věčně zeleného ostrova.
Name
Comment
Or visit this link or this one